Artykuły

Brak satysfakcji seksualnej

utworzone przez | 9 sie 2022 | Seks

Bardzo mało kobiet wie, że fizjoterapeuta uroginekologiczny może pomóc w przypadku braku satysfakcji seksualnej, a o ewentualnych problemach dowiadujemy się dopiero, gdy sami zadamy pytanie w wywiadzie podczas wizyty. Naszym zadaniem jest wykluczenie patologii, która może współistnieć z brakiem satysfakcji seksualnej/ orgazmu lub bólu w trakcie współżycia oraz celowana terapia.

Jakie mogą być przyczyny wyżej wymienionych problemów przez seksie?

• poczucie rozluźnionej pochwy lub zbyt napiętej, również u kobiet które nie rodziły, ale za to bardzo intensywnie uprawiały sport mocno wysiłkowy np. Crossfit lub zawodowo,
  • nietrzymanie moczu, gazy pochwowe – tutaj często występuje czynnik psychologiczny WSTYD – dziewczyny boją się utraty moczu, więc się blokują zaciskają i nie dość że zaczyna boleć to orgazmu brak, bo krew nie dopływa naczyniami do łechtaczki – nauka odpowiedniej aktywacji mdm i oddechu,
  • obniżenie narządów rodnych – dobranie treningu mięśni dna miednicy oraz w niektórych przypadkach pessaroterapia (kostka lub tampon podtrzymujący trzewia miednicy mniejszej na „odpowiedniej wysokości”),
  • bolesna blizna po nacięciu krocza przy porodzie SN – mobilizujemy oraz uczymy mobilizacji pacjentkę,
  • wzmożone napięcie w obrębie wejścia do pochwy często skorelowane z cesarskim cięciem – otóż tak! Bardzo często trafiają do nas pacjentki z powodu bolesnego współżycia w wyniku cięcia cesarskiego – nauka relaksu,
  • nadreaktywny pęcherz i parcia naglące – w trakcie seksu pacjentki zgłaszają uczucie ciągłego parcia na pęcherz przez co nie mogą skoncentrować się na oddechu – poprawa nawyków- terapia,
  • ból w wyniku endometriozy – sklejenia powięziowe brak ruchomości tkanki, gorsza trofika w miejscu zrostów – poprawa odżywiania tkanki w wyniku drenażu,
  • zespoły bólowe miednicy mniejszej- vestibulodynia (ból przedsionka pochwy) , coccygodynia (ból kości guzicznej – ogonowej) pochwica (brak możliwości współżycia w wyniku mimowolnego skurczu mięśni okalających pochwę) tutaj też jest potrzeba współpracy z psychologiem/ ginekologiem/ seksuologiem.